24.11.2014

On top of Germany

Viikonloppuna tein extempore-reissun Garmisch-Partenkircheniin ja siellä Saksan korkeimmalle vuorelle Zugspitzelle, jossa oon aina halunnu käyä. Huipulla oli aika kylmä jo! Muuten viikonloppu meni lähinnä chillailles ja tuli myös käytyä ulkona muiden au pairien kanssa. Meille on tullut jo tavaks mennä ennen yökerhoo istuskelemaan yhdelle Youth Hostellille, joka on viikonloppusin täynnä erimaalaisia nuoria ja vähän vanhempiakin. Perjantaina kävin myös kattomassa uusimman Nälkäpelin - tosin saksan kielellä. Onneks oon lukenu sen kirjan, niin se ei menny ihan kokonaan ohi korvien.
Mulla on ollut aika kiireisiä viikkoja nyt, koska kaikki on niin uutta tässä uudessa perheessä. On kestäny aikansa tottua siihen, että nyt mä en enää pärjääkkään tässä perheessä suomella. Lapsetkin on eri ikäisiä, mihin oon normaalisti tottunu. Täällä syödään myös joka aamu pelkkää leipää ja aamupalapöydässä tulee istua tasan kello 06:30. Mun tehtäviin kuuluu leipominen joka perjantai, eli täällä on lähes aina kakkua haha. Ottaa aikansa sopeutua, mut hyvin oon kuitenkin viihtynyt. Sijainti on kuitenki kaupungista katottuna huonompi, koska esimerkiks öisin mun täytyy mennä kahdella eri U-bahnalla ja yhdellä bussilla kotiin. Ja auta armias jos sä nukahat pysäkkien ohi... :-D
IMG_1010copy IMG_1004
Muistan ku pienenä olin ihan rakastunu köysirattaisiin. Mun tarhakaverilla oli semmonen leluna ja olin kateellinen!
IMG_1033copy IMG_1017 IMG_1018 IMG_1019 IMG_1026 IMG_1024copy IMG_1030copy

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti